explorers RGB

Explorers (15-18 jaar)

De jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden 'Explorers' genoemd bij Scouting. Zij organiseren hun eigen activiteiten, maken hun eigen programma en zorgen dat de gehele groep Explorers goed loopt. Ze regelen bijvoorbeeld de financiën van hun afdeling en verdiepen zich in verschillende vaardigheden. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma.

Leiding                          Kiri Vroon, Chris-Jan IJzerman, Martijn Veenvliet & Mike Smulders

Opkomsttijden            elke vrijdag van 19:15 – 22:15 uur

Contributie                  € 22,- per maand*

Bekijk ons programma button ons programma

Explorers hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden, ontwikkelen ze zich en worden ze zelfstandig. Ze doen vaardigheden en kennis op en ontwikkelen zich continu. Dit heet bij Scouting de doorlopende leerlijn.

Voor alle vragen over de Explorers, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ons clubgebouw vindt je hier

* De contributie is een all-in contributie, dat betekent dat er dus niets extra bijbetaald hoeft te worden voor activiteiten, kampen of dagjes uit. Het uniform (blouse, das, dasring en badges), dat zo kenmerkend is voor Scouting, zit niet bij deze prijs inbegrepen.