roverscouts RGB

Roverscouts (18-22 jaar)

De Roverscouts zijn jongeren tussen de 18 en 22 jaar. De leden hebben een duidelijke eigen inbreng en zijn zeer zelfstandig. Zij organiseren hun eigen kampen en activiteiten en hebben de mogelijkheid door te groeien naar vrijwilliger. Soms zijn dat ruige en avontuurlijke Scoutingactiviteiten zoals bijvoorbeeld wadlopen, nachtelijke kompastochten, loopweekenden en kanoën. Maar de Roverscouts zijn ook in voor hobbyen met elektriciteit, hout en zeefdruktechnieken. Een groep Roverscouts wordt een stam genoemd. Onze Roverscouts heten de Wolpherenstam.

Bestuur                        Bertrand Dirix, Ferenc Kalmar & Talitha Knol

Opkomsttijden            elke zaterdag in een oneven week van 20:00 – 23:00 uur

Contributie                  € 21,- per maand*

Bekijk ons programma button ons programma

De Y-vormige stok heeft een centrale plek binnen de speltak roverscouts. Je ziet 'm op het speltakteken, de uitdagingenbadge en de Partenza-dasring terugkomen. De stok staat symbool voor de keuze die je als roverscout maakt aan het eind van de speltak: je gaat de vaardigheden die je binnen Scouting hebt opgedaan, inzetten in een functie binnen Scouting en geeft zo Scouting door aan de nieuwe generatie óf je stopt met Scouting, maar gebruikt je vaardigheden actief buiten Scouting.

DSC01300 aangepast

Voor alle vragen over de Roverscouts, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ons clubgebouw vindt je hier