bevers RGB

Bevers (5-7 jaar)

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting 'Bevers' genoemd. Bij de Bevers ligt de nadruk op het spelen en leren in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van vrijwilligers.

Leiding                          Sabine Wijtzes, Lisa Zaanen & Luanna Mulder

Opkomsttijden            elke zaterdag van 9:30 – 11:30 uur

Contributie                  € 13,50 per maand*

Bekijk ons programma

button ons programma

De Bevers spelen in het thema van het dorp Hotsjietonia en gebruiken hierbij hun fantasie. Dit draagt bij aan de ontwikkeling van de kinderen. In het dorp Hotsjietonia wonen allerlei verschillende mensen, waaronder Stuiter. Stuiter is een bever die dezelfde groei en ontwikkeling doormaakt als de Bevers in een groep. Stuiter is een androgyn figuur, zodat zowel jongens als meiden zich met Stuiter kunnen identificeren.

In het dorp Hotsjietonia maken de bevers allerlei avonturen mee en leren ze van alles en nog wat. Ze knutselen en zingen met Keet en Fleur Kleur, ze leren dingen over de natuur bij Bas Bos en Rebbel, ze horen over andere landen bij Sterre en Steven Stroom, komen tot rust bij Noa en gaan koken met Rozemarijn. Ook met Professor Plof en Stanley Stekker is er altijd wat te beleven. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. De vaardigheden die kinderen bij de Bevers opdoen, worden uitgebouwd bij de Welpen zodat kinderen zich continu blijven ontwikkelen. Dit wordt bij Scouting de 'doorlopende leerlijn' genoemd.

Voor alle vragen over de Bevers, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ons clubgebouw vindt je hier