welpen RGB

Welpen (7-10 jaar)

De kinderen van 7 tot en met 10 jaar spelen in de jungle. Samen met de figuren uit Jungleboek beleven ze de spannendste avonturen. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Dit alles gebeurt onder leiding van vrijwilligers.

Scouting APV heeft twee Welpen groepen: de Tijgerwelpen en de Jaguarwelpen.

Tijgerwelpen

Leiding                          Pim Claessens, Jeromy Hettinga, Jelle Baronner & Marco van Gelder

Opkomsttijden            elke zaterdag van 9:30 – 11:30 uur

Contributie                  € 18,50 per maand*

Jaguarwelpen

Leiding                          Stefan Vlijm, Marco van Andel, Bianca Jonkman, Wouter van Haarlem & Lukas Baks

Opkomsttijden            elke zaterdag van 12:15 – 14:15 uur

Contributie                  € 18,50 per maand*

Bekijk ons programma button ons programma

De Welpen spelen in het thema van Jungleboek en beleven allerlei spannende avonturen in de jungle. De Welpen identificeren zich met Mowgli of Shanti en spelen in de jungle met hun vrienden Baloe, Bagheera, Rikki Tikki Tavi, Marala en vele anderen. In de jungle is er altijd wat te doen en elk dier heeft zijn of haar eigen wijsheden en favoriete bezigheden. Chil vertelt de welpen bijvoorbeeld alles over vogels en Raksha weet weer veel over de verschillende dierensporen in de jungle. Met Marala zingen de welpen een leuk liedje en met de schildpad Oe leren ze alles over de onderwaterwereld. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. Op alles wat de kinderen bij de welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de scouts. Dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'.

WhatsApp Image 2023 04 25 at 10.13.50

Voor alle vragen over de Welpen, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Je kunt ook direct contact opnemen met de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wat zit waar op je uniform

Als je de spulletjes voor de installatie hebt aangeschaft, dan hoef je deze nog niet op je blouse te naaien. Deze worden namelijk tijdens de installatie door de rest van de groep op jouw blouse gespeld. Na de installatie kunnen alle badges op de juiste plek worden gezet met naald en draad. Even vergeten wat ook alweer waar moest, hier een overzicht.

scouting scoutfit 2 welpen

Ons clubgebouw vindt je hier arrow right