Scouting APV zoekt enthousiaste vrijwilligers

Avonturier, regelwonder of een administratieve kei met daadkracht.

Ik zoek een leuke vrijetijdsbesteding en wil ook wat betekenen voor mijn omgeving. Maar ik zoek ook een uitdaging waar ik mijn tanden in kan zetten, waar ik in een leuk team kennissen en vrienden kan opdoen en kan werken aan mijn persoonlijke ontwikkeling en netwerk.

Scouting A.P.V. zoekt een aantal enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden om met jeugd bezig te zijn of er een uitdaging in zien om een bestuursfunctie op te pakken. We zoeken specifiek een avonturier die onze jeugdleden van 12 tot 15 jaar, ook wel Scouts genoemd, een uitdaging weet te bieden. Als begeleider zorg je er samen met de andere leden van het team voor dat deze jeugdleden alle hoeken van het Scouting programma leren kennen en over 30 jaar terugdenken aan een zeer leuke en uitdagende periode in hun leven.

Is dit je iets teveel, maar vind je het wel leuk om dingen te regelen dan verwelkomen we je graag binnen het bestuur van onze groep. Voor zowel de groepsvereniging als voor de beheerstichting zoeken we een secretaris. Samen met de andere leden uit deze teams geef je richting aan de groep, zorg je ervoor dat we regulier met elkaar kunnen overleggen en ondersteun je het bestuur in alle administratieve zaken. Doe je dat met twee vingers in je neus, dan kunnen we er ook voor kiezen om de secretaris functie te combineren voor beide besturen.

laat-je-uitdagen-SN

Wil je liever geen vaste functie oppakken maar wil je wel meedenken en beslissen over het reilen en zeilen van de groep, dan kan je als oudervertegenwoordiger aan de slag. Deze ambassadeurs vertegenwoordigen onze jeugdleden binnen de groep. Voor iedere leeftijdsgroep zoeken we iemand. Buiten dat je natuurlijk de contactpersoon van een bepaalde leeftijdsgroep bent en de weg weet binnen de groep, heb je alleen zitting in de groepsraad. De groepsraad is het hoogste orgaan binnen de groep waar alle kader- en bestuursleden zitting in hebben en waar de besluiten worden genomen.

Nog steeds op zoek naar een uitdaging, we hebben ook nog een klus voor een mediagenieke promotor. Als PR coƶrdinator vertegenwoordig je de groep naar buiten en ontwikkel je, gebruik makend van de materialen die hier ook landelijk voor beschikbaar worden gesteld, promotiemateriaal waarmee we op verschillende activiteiten aan iedereen kunnen laten zien wat Scouting is en wat wij als groep doen.

Daarnaast zoeken we ook nog een creatieveling die het leidingteam van de Welpen, jeugdleden van 7 tot 10 jaar, wil komen versterken. Of je kan jezelf helemaal uitleven in het team wat het onderhoud doet aan het gebouw en het terrein. Heb je maar een paar avonden per jaar tijd, kom ons dan helpen met het ophalen van oud papier. Je kan je opgeven voor elke derde vrijdagavond in de maand. Dit duurt hoogstens een paar uur.

Heb je interesse of wil je meer weten over onze groep of een bepaalde vacature, neem dan contact met ons op. Bekijk hier onze vacatures!

Scouting laat je verrassen, samen zijn we de sleutel tot succes.