Lid worden?

Scouting is een van de leukste activiteiten om te doen in je vrije tijd. Niet voor niets heeft Scouting jeugd- en kaderleden die binnen één of meerdere speltakken actief zijn!

Lijkt jou het ook leuk om lid te worden van Scouting APV Gorinchem? Lijkt het je super om leiding te geven aan een enthousiaste groep kinderen? Neem dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.met ons op.

Voor de verschillende leeftijdsgroepen zijn er bij Scouting zogenaamde speltakken:

Neem een kijkje op de speltakpagina's voor meer informatie over de speltak.

Informatie over het lidmaatschap

Al vanaf 5 jaar kun je bij ons lid worden. Als je lid wilt worden van Scouting A.P.V. Gorinchem kun je eerst vier keer gratis komen kijken. Je doet dan mee aan alle activiteiten en je maakt voor het eerst kennis met Scouting en met de groep. Mocht je het na deze vier keer niets vinden, dan ben je nergens toe verplicht. Vind je het wel leuk, dan kun je lid worden en mag je iedere week komen. Als je lid bent word je geïnstalleerd en mag je je Scoutfit dragen. Op dat moment hoor je er echt bij!

Als je lid wil worden moet een volledig ingevuld inschrijfformulier ingeleverd worden bij de speltak(bege)leiding. Download hier het inschrijfformulier.

Het lidmaatschap gaat in vanaf de eerste dag van een maand. De contributie wordt maandelijks omstreeks de 10e van de maand geïncasseerd.

De opkomsten vinden in principe elke week plaats, met uitzondering van de zomer- en kerstvakantie. Indien er tussentijds een opkomst niet door zal gaan, dan word je door de speltak(bege)leiding hiervan op de hoogte gebracht.

Als je lid bent dan verwacht de leiding dat je er iedere opkomst bij bent. Kun je een keer niet komen? Meld je dan af bij de speltak(bege)leiding.

Installatie

Als je lid bent van Scouting APV, dan mag je ook een Scoutfit (uniform) gaan dragen. Het uniform bestaat uit een blouse met badges en een das met een dasring. Hoe je uniform eruit moet komen te zien hangt af van de speltak waar je lid bent. Op de pagina ScoutShop vind je hierover meer informatie.

Uitschrijven

Heb je besloten te stoppen met Scouting? Geef dit dan door aan de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.en aan je speltak(bege)leiding. Je krijgt een bevestigingsmail van uitschrijving en hoeft verder niks te doen. Uitschrijvingen gebeuren altijd per de laatste dag van een maand.

DSC01157 aangepast