Wie zijn wij?

Scouting APV Gorinchem is opgericht in 1911 en heeft bijna 200 leden verdeeld over 9 leeftijdsgroepen (speltakken). Iedere leeftijdsgroep heeft een eigen naam naar het spelthema. Enthousiaste leidsters en leiders doen hun best om de jeugdleden een fijne, nuttige en leerzame tijd bij Scouting A.P.V. Gorinchem te bezorgen. Iedereen kan gratis en vrijblijvend vier bijeenkomsten komen kijken om de sfeer te proeven.

Dus als je zin hebt in actie, avontuur en iedere week wat anders, kom dan snel een keer langs en ervaar het zelf!

Scouting APV Gorinchem is een open vereniging voor iedereen vanaf 5 jaar. Afhankelijk van je leeftijd word je lid van één van de leeftijdsgroepen, dat zijn de:

• Bevers (5-7 jaar)
  • Tijger Welpen (7-10 jaar)
  • Jaguar Welpen (7-10 jaar)
  • Junior Scouts (10-12 jaar)
  • Scouts (12-15 jaar)
  • Explorers (15-18 jaar)
  • Roverscouts (18-22 jaar)
  • Plusscouts – Hugo de Groot Stam (22+)
  • Plusscouts – Torenvalken (22+)

Iedereen vanaf 17 jaar kan ook leiding worden of een bestuursfunctie binnen de vereniging oppakken.

286714518 151772090756750 977095234717310915 n

Iedere speltak heeft zijn eigen kenmerken, maar het doel is kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding te geven. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema's. Scouting APV Gorinchem biedt kinderen, ongeacht huidskleur, geloof, beperking of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving. De activiteiten zijn erop gericht dat, naarmate de kinderen ouder worden, de begeleiding afneemt en hun zelfstandigheid toeneemt. Zo wordt er bij de jongeren veel gebruik gemaakt van toneel en spel en zijn de oudere leden veel bezig met de wat ruigere buitensportactiviteiten en tochten.

DSC01245 aangepast

Scouting APV Gorinchem is gevestigd aan de Sportlaan 4 in Gorinchem. Ons clubhuis heet het Valkennest en is elke vrijdagavond, zaterdagochtend, -middag of -avond geopend, afhankelijk van de activiteit die de betreffende leeftijdsgroep in of rond het clubhuis organiseert. Er worden ook vaak activiteiten in de stad of ver daarbuiten georganiseerd.

De contributie voor de speltakken ligt, afhankelijk van de speltak, tussen de € 13,- en € 22,- per maand. De contributie is een all-in contributie, dat betekent dat er dus niets extra bijbetaald hoeft te worden voor activiteiten, kampen of dagjes uit. Het uniform (blouse, das, dasring en badges), dat zo kenmerkend is voor Scouting, zit niet bij deze prijs inbegrepen.

De vereniging wordt bestuurd door ons groepsbestuur. Meer informatie vind je hier.